Tu jesteś:

shadow
Odpowiednia dieta dla zdrowej cery
shadow

Odpowiednia dieta dla zdrowej cery

Wygląd skóry zależy nie tylko od jakości używanych kosmetyków. Nie mniejszy wpływ ma na nią również dieta. Co jeść, aby mieć zdrową i piękną cerę?

W dzisiejszych czasach jak nigdy przedtem sklepy zalewane są żywnością wysokoprzetworzoną. Czyli taką, która zawiera konserwanty, barwniki, aromaty oraz inne szkodliwe substancje. Nawet te produkty, które wydają nam się zdrowe, mają w swoim składzie różne rzeczy. Przykładowo, mięso zawiera śladowe ilości antybiotyków, którymi faszeruje się zwierzęta w ramach hodowli. Wszystkie te substancje mniej lub bardziej wpływają na zdrowie i wygląd skóry.

 

Co jeść, a czego nie?

Jeśli zależy Ci na tym, aby mieć zdrową i piękną cerę, ogranicz, a najlepiej całkowicie wyeliminuj ze swojej diety fast-foody, napoje gazowane, słone przekąski i chipsy. Co do słodyczy, nie musisz z nich całkiem rezygnować, ale warto zachować umiar. Najlepiej jeśli Twoja dieta będzie się opierała na warzywach i owocach, dobrej jakości mięsie, tłustych rybach, produktach z pełnego ziarna, orzechach i nasionach. Ważne jest też picie co najmniej 2 litrów wody każdego dnia. Oprócz wielu korzyści zdrowotnych dobrze zbilansowana dieta pozwoli Ci osiągnąć wymarzoną sylwetkę. Dbając o cerę, zadbasz o figurę. Wbrew pozorom nie jest to takie trudne, o czym można przeczytać tutaj: https://likeastore.com/pl/odchudzanie-to-nie-taka-straszna-rzecz/.

 

Wartościowe składniki odżywcze

Na skórę korzystnie wpływa przede wszystkim witamina A. Jej źródłem są jajka, ryby morskie, masło, oleje roślinne, marchew, szpinak, sałata, szczaw, jarmuż, groszek czy morele. Nieocenionym sprzymierzeńcem w walce z trądzikiem lub innymi niedoskonałościami jest z kolei witamina C. Zawierają ją cytrusy, maliny, truskawki, porzeczki, kalafior, brokuły, kapusta, żurawina, bób, ziemniaki, pomidory i cebula. Starzeniu się skóry zapobiega witamina E, wchodząca w skład produktów zbożowych, kaszy gryczanej i jęczmiennej, orzechów, olejów roślinnych, szparagów, brukselki, kapusty czerwonej i włoskiej, płatków owsianych i soi.

 

Przy układaniu codziennej diety warto zasięgnąć porady dietetyka lub lekarza. Pomoc specjalisty znacznie ułatwia dobór odpowiednich produktów. Dieta przyjazna dla cery to również dieta przyjazna dla zdrowia.

 

Komentarze

comments powered by Disqus