Tu jesteś:

shadow
Tajemnicze nazwy w branży perfumeryjnej – co oznaczają?
shadow

Tajemnicze nazwy w branży perfumeryjnej – co oznaczają?

W niektórych drogeriach i perfumeriach poza zwykłymi flakonikami perfum pojawiają się również mniejsze buteleczki, oznaczone nazwami, takimi jak tester, dekand czy odlewka. Co oznaczają? Czy są tym samym, co tzw. „perfumy nalewane”?

Testery perfum

Testery to po prostu flakoniki oryginalnych perfum, przeznaczone do testowania przez klientów. Najczęściej wyglądają identycznie jak oryginalne perfumy, jednak różnią się od nich brakiem zatyczki oraz pudełkiem z białego lub szarego kartonu.

Takie perfumy możemy spotkać w stacjonarnych drogeriach i perfumeriach, gdzie możemy ich użyć w celu przetestowania wybranego zapachu, jednak nie możemy ich kupić.

Co ciekawe, w niektórych perfumeriach on-line dostępne są testery perfum przeznaczone do zakupu – są znacznie tańsze niż ich oryginalne odpowiedniki, a skład mają dokładnie ten sam! Z powodu „uproszczonego” opakowania i braku zatyczki, raczej nie nadają się na prezent, jednak są w 100% wystarczające dla własnych potrzeb.

Zdecydowanie polecamy takie rozwiązanie dla osób, które zużywają perfumy szybko, mają już swoje wypróbowane, ulubione zapachy i nie chcą za nie przepłacać.

 

Próbki perfum

Jak wspominaliśmy we wcześniejszych publikacjach, wszystkie perfumy składają się z trzech nut zapachowych: serca, głowy i podstawy. Co więcej, wszystkie kosmetyki pachną nieco inaczej na każdej osobie, ze względu na własny, unikalny zapach każdego człowieka, na który składają się takie czynniki jak hormony, stan zdrowia czy dieta.

Z tego względu, aby naprawdę poznać perfumy, które nas zainteresowały, nie powinniśmy kupować ich zupełnie w ciemno. Najlepiej jest nie tylko wypróbować perfumy przez chwilę w drogerii stacjonarnej, jednak oswoić się z zapachem przez kilka godzin, na własnej skórze.

Z tego powodu, świetnym rozwiązaniem dla osób, które nie chcą od razu wydawać kilkuset złotych na perfumy, które mogą okazać się nietrafione, jest użycie w pierwszej kolejności próbki perfum.

Są to najczęściej jedno- lub pięciomililitrowe opakowania perfum, wykorzystywane do ich promocji lub testowania przez klientów. Takie próbki są przygotowywane przez dystrybutora lub producenta perfum i rozdawane najczęściej przy okazji różnych kampanii reklamowych. Najczęściej możemy natknąć się na małe próbki dołączone do gazet lub ulotek, ewentualnie na maleńkie buteleczki rozdawane np. przez hostessy w centrach handlowych. Opakowanie próbek perfum zazwyczaj zawiera reklamy promujące daną markę.

 

Odlewki perfum

Kolejnym doskonałym pomysłem na przetestowanie perfum przed zakupem całego flakonu w pełnej cenie jest zakup odlewki (inaczej: dekantu) perfum.

Są to oryginalne perfumy przelewane do zastępczego opakowania z atomizerem za pomocą strzykawki lub pipety. Najczęściej mają o 1 do 15 ml i są doskonałym rozwiązaniem nie tylko dla osób, które chcą przetestować dany zapach, ale również dla tych, które chcą kupić horrendalnie drogi perfumy w znacznie niższej cenie.

 

Perfumy nalewane

W wielu centrach handlowych możemy spotkać się z tzw. perfumami lanymi. Należy pamiętać, że nie są tym samym, co wspomniane wcześniej odlewki, próbki i testery. Perfumy nalewane to zazwyczaj zapachy nieznanych, niszowych marek, które tylko imitują czy też nawiązują do zapachów klasycznych marek perfum, takich jak np. Chanel no 5.

Przeczytaj również

Komentarze

comments powered by Disqus